Szukaj
Strefa wiedzy

Skorzystaj ze źródła rzetelnych informacji dotyczących branży fiskalnej i sprawdź jaka jest cena systemów POS

17.07.2022
Serwis terminala płatniczego

Nieustannie rosnąca popularność transakcji bezgotówkowych sprawia, że coraz więcej sklepów oraz punktów usługowych decyduje się na zakup terminali. Jak założyć terminal płatniczy oraz jak go serwisować?

Terminal płatniczy – charakterystyka i działanie sprzętu

Terminal POS to niewielkie urządzenie, które można obecnie spotkać w wielu sklepach oraz punktach usługowych.  Czytnik kart płatniczych jest pośrednikiem podczas dokonywania płatności bezgotówkowych. Pozwala on na dokonywanie płatności za pomocą karty płatniczej, kredytowej, elektronicznie oraz BLIK-iem. Popularność płatności bezgotówkowych w Polsce stale rośnie, więc warto bliżej zapoznać się z terminalami płatniczymi i poznać korzyści, jakie płyną z ich stosowania.

Niestety, urządzenia te nie są niezawodne. Zarówno najtańszy terminal płatniczy, jak i nieco droższy model, może ulec awarii. Bardzo ważne jest zatem rzetelne przeszkolenie pracowników z obsługi tego urządzenia, zakup właściwych materiałów eksploatacyjnych oraz regularny serwis.

Płatności bezgotówkowe w 2022 są w Polsce popularne
 

Serwisowanie terminali płatniczych a ich niezawodność

Wybierając dostawcę terminala płatniczego, większość przedsiębiorców zwraca uwagę tylko i wyłącznie na cenę, wysokość prowizji oraz dodatkowe opłaty. Prowadzący działalności zdają się na ogół zapominać o kosztach eksploatacyjnych terminali. Tymczasem bardzo ważna jest także kwestia serwisowania tego urządzenia.

Terminal dla firm nie należy do urządzeń ponadprzeciętnie awaryjnych, ale czasem może się popsuć. Zdarza się, że usunięcie usterki jest związane z wysokimi kosztami. Na szczęście wiele z awarii operatorzy są w stanie naprawić zdalnie. Niemniej jednak zaopatrując się w terminal, warto zawsze wybrać takiego operatora do współpracy, który posiada doświadczonych serwisantów.
 

Dlaczego warto serwisować terminal?

Regularny serwis jest niezbędny, aby wybrane przez przedsiębiorcę urządzenie działało niezawodnie przez cały okres eksploatacji. Samodzielne serwisowanie tego sprzętu nie jest dobrym pomysłem i może skutkować wzrostem kosztów. Natomiast regularny serwis, przeprowadzany przez doświadczonego fachowca, pozwala nie tylko zauważyć ewentualne nieprawidłowości w jego działaniu, lecz także szybko usunąć ewentualne usterki. Zakres usług serwisowych jest bardzo duży. Obejmuje on:

  • sprawdzenie poprawności działania sprzęt,
  • wymianę terminala POS/PIN pada,
  • instalację oraz deinstalację terminala POS/PIN pada,
  • wymianę aplikacji terminala POS/PIN pada,
  • parametryzację terminala POS/PIN pada,
  • sprawdzenie poprawności funkcjonowania terminala POS/PIN pada,
  • szkolenie personelu w placówkach klienta,
  • diagnostykę urządzeń telekomunikacyjnych koncentrujących terminale POS,
  • dostawę materiałów eksploatacyjnych do terminali POS,
  • inwentaryzację,
  • usługi masowe takie jak: reparametryzacja czy zmiana połączeń.

Poszczególni właściciele punktów handlowo — usługowych, którzy zdecydują się na wybór terminala płatniczego od sprawdzonego operatora, mogą także liczyć na kompleksowe wsparcie oraz pomoc w zakresie integracji terminala z już wykorzystywanymi w danej placówce urządzeniami fiskalnymi.
 

Regularny serwis terminali płatniczych POS jest konieczny.


Jakie mogą być konsekwencje awarii terminala?

Awaria terminala płatniczego może mieć poważne odzwierciedlenie w spadku obrotów uzyskiwanych przez przedsiębiorcę. Możliwość szybkiego skorzystania z usług serwisowych ma zatem kluczowe znaczenie. Obecnie wielu agentów rozliczeniowych zapewnia interwencję serwisową w terminie dwóch dni roboczych od otrzymania zgłoszenia. Korzystanie z takich usług jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla takiego przedsiębiorcy, dla którego wysokość osiąganych zysków odgrywa kluczową rolę