Na to pytanie po części już odpowiedzieliśmy. Zwiększenie możliwości sprzedaży detalicznej o płatności bezgotówkowe staje się normą, gdyż dzięki temu można zdobyć szersze grono klientów. Bardzo często jeśli w danym sklepie nie ma możliwości płatności kartą wielu klientów w ogóle rezygnuje z zakupów. Dlatego w piekarniach czy cukierniach są one stosowane już powszechnie, nie mówiąc o restauracjach czy kawiarniach, gdzie takie rozwiązania były wprowadzane od momentu pojawienia się płatności zbliżeniowych w Polsce, czyli od 2008 roku.
Trudno obecnie wyobrazić sobie, by duże sieci handlowe nie korzystały z systemu sprzedażowego opartego na oprogramowaniu informatycznym. Programy sprzedażowe instalowane na urządzeniach przenośnych, jak smartfony czy tablety, a także na komputerach stały się codziennością. Drukarki fiskalne doskonale współpracują nie tylko z nimi, ale również z terminalem POS. Oczywiście terminal terminalowi nierówny, dlatego w przypadku dużych sieci należy inwestować w te najbardziej nowoczesne.
Coraz więcej osób korzysta z możliwości płatności swoim smartfonem. Zwłaszcza młode osoby poniżej 35 roku życia często się na to decydują. Jest to niezwykle wygodne i nie trzeba nosić ze sobą portfela, bo przecież telefon z dostępem do internetu zawsze ma się przy sobie. Jeśli sieć handlowa nastawiona jest na sprzedaż klientom z różnych grup docelowych, to musi postawić na najnowocześniejsze terminale POS, które obsługują płatności BLIK.-iem. Z terminali POS bardzo chętnie korzysta również branża usługowa. Mają już powszechne zastosowanie w hotelach, czy salonach SPA, a nawet zakładach fryzjerskich. Jeśli jakiś przedsiębiorca nie stosuje terminali, automatycznie na tym traci. Oczywiście obowiązują go opłaty od każdej transakcji, które wynoszą od 1,39 do 1,5%. To dlatego wiele małych sklepików ciągle nie decyduje się na tego typu rozwiązanie. Oczywiście jeśli odbiorcą danego przedsiębiorcy są stale osoby starsze płacące gotówką, to oczywiście, że nie widzi sensu we wprowadzeniu tego rozwiązania. Pytanie tylko czy ma zamiar pozostać jedynie przy tych klientach i czy wprowadzając transakcje bezgotówkowe ma szansę zdobyć nowych? Według nas jest to całkiem realne, dlatego warto zainwestować w takie urządzenie. Oczywiście jeśli sklep generuje kilkanaście takich operacji w miesiącu i to na niewielkie kwoty, a dodatkowo musi płacić za dzierżawę 50 zł miesięcznie, to wtedy rzeczywiście nie jest to opłacalne. Jednak dla większości przedsiębiorców terminale POS powinny być codziennością.