System sprzedaży POS to kompleksowe i nowoczesne rozwiązanie do zarządzania siecią sprzedaży detalicznej. POS pozwala na dynamiczny przepływ informacji, zarządzanie stanami magazynowymi, generowanie szczegółowych raportów czy dostosowanie promocji zgodnie z rezultatami sprzedażowymi w danym punkcie sprzedażowym. Systemy POS gwarantuje większą skuteczność działania oraz wyższą efektywność procesu sprzedażowego.
POS z oprogramowaniem sprzedażowym dla sieci sklepów to musi być rozwiązanie proste, intuicyjne w obsłudze, a jego konfiguracja musi szybka. System powinien pozwalać na:
prowadzenie sprzedaży w sklepach sieciowych,
szybką zmianę cennika i dodawanie rabatów,
zarządzanie siecią placówek handlowych,
kontrolę dostaw,
przyjmowanie reklamacji i zwrotów,
obsługę magazynu i asortymentu,
System POS powinien doskonale działać zarówno w małych jak i średnich sklepach. Najważniejsze, żeby dzięki niemu obsługa klienta była na jak najwyższym poziomie.
Oprogramowanie do sprzedaży detalicznej powinno umożliwiać centrali sieci sklepów:
prowadzenie kartotek towarowych,
ustalanie cen sprzedaży i promocji,
zarządzanie zakupami,
generowanie raportów i analiz sprzedaży.
Ważny jest oczywiście sam interfejs programu sprzedażowego. Powinien on być klarowny, czytelny, uporządkowany. To sprawi, że nauka programu przez pracowników w punkcie handlowo-usługowym będzie szybka.
Warto też się upewnić, czy program sprzedażowy ma automatyczne aktualizacje. Np. czy aktualizacje uwzględniają wprowadzane zmiany do podatku VAT, co pozwala od razu kontynuować rozliczenia według nowych zasad.
Program zakupowy musi pozwalać na wydruk pojedynczych i zbiorczych faktur oraz obsługiwać urządzenia peryferyjne np. skanery kodów kreskowych czy wagi etykietujące. Dzięki możliwości zarządzania wszystkimi rodzajami dokumentów handlowych i magazynowych oraz ich rozdziałowi, przedsiębiorca będzie panował nad przepływem magazynowanego towaru i uniknie niepotrzebnych strat.
Nowoczesne programy sprzedażowe pozwalają na tworzenie zestawień, raportów i analiz. Dzięki tego rodzaju informacjom przedsiębiorca może lepiej zarządzać swoim biznesem, może podążać za trendami i zauważać tendencje panujące na rynku. Dla sprzedawców eksportujących swój towar za granicę, istotna jest także obsługa rachunków walutowych, co ogranicza konieczność prowadzenia rachunków w innym systemie sprzedaży.
Warto wybrać program, który oferuje obsługę kilku stanowisk sprzedaży z kompatybilnym systemem operacyjnym. To pozwala zaoszczędzić pieniądze, bo nie trzeba będzie dokupywać pojedynczych licencji.