Szukaj
Strefa wiedzy

Skorzystaj ze źródła rzetelnych informacji dotyczących branży fiskalnej i sprawdź jaka jest cena systemów POS

13.05.2025
Jak terminal płatniczy poprawia wydajność w małych firmach?

Terminal płatniczy znacząco poprawia wydajność pracy małych firm. Jak? O tym poniżej!

Rośnie popularności płatności bezgotówkowych

Obecnie płatności bezgotówkowe to już standard. 90% klientów nie wyobraża sobie, że nie może zapłacić za produkt czy usługę kartą czy telefonem. Dodatkowo zapisy prawne nakazują oferować klientom płatności elektroniczne. Dlatego przedsiębiorcy, również ci mali powinni uruchomić w swoich firmach możliwość tego typu płatności. Najprościej będzie zrobić to za pomocą wypożyczenia/zakupu terminala płatniczego.

Jak działa terminal płatniczy?

Głównym elementem terminala płatniczego jest wbudowany weń czytnik, który „czyta” dane z karty płatniczej. Te informacje terminal przesyła do banku klienta, żeby uzyskać potwierdzenie, że na koncie są wystarczające środki do dokonania zakupu. Gdy bank to potwierdzi, środki finansowe trafiają na konto sprzedawcy.

Dzięki terminalowi płatniczemu ten cały proces odbywa się błyskawicznie. Dzięki temu wysoka jakość obsługi klienta jest zapewniona.

Rodzaje terminali płatniczych - ich funkcje, innowacje i wpływ na jakość obsługi klienta

Terminale płatnicze dzielimy na:

stacjonarne – funkcjonują przy punktach kasowych i dają możliwość integracji z wieloma systemami sprzedażowymi i kasowymi, a także obsługują wszystkie rodzaje płatności;

mobilne - idealnie sprawdzają się w gastronomii czy transporcie. Są nieduże i mają wydajne baterie;

PIN pady kasowe - to osobne urządzenie z klawiaturą, zintegrowane z systemem kasowym, które eliminuje ryzyko błędnego wprowadzenia kwoty transakcji na terminalu płatniczym.

 Jak terminal płatniczy poprawia wydajność 

Terminal oferuje różne metody dokonywania płatności:

  • karty debetowe i kredytowe: Visa, Mastercard, American Express, Discover czy Union Pay;
  • płatności zbliżeniowe NFC (Near Field Communictaion);
  • płatności mobilne; systemy takie jak: Google Pay, Apple Pay, Samsung Pay, Garmin Pay i inne pozwalają na dokonywanie płatności za pomocą smartfonów;
  • karty przedpłacone, podarunkowe i lojalnościowe.

To wszystko znacząco poprawia wydajność pracy. Po prostu sprzedawca może obsłużyć więcej klientów.

Jak integracja systemu fiskalnego z terminalem płatniczym poszerza zakres świadczonych usług w firmie

Terminal płatniczy może świadczyć także inne usługi, takie jak:

  • cashback (usługa bankowa, która pozwala wypłacać gotówkę podczas płatności kartą w sklepie);
  • doładowania telefonów komórkowych.


Jakie korzyści ma przedsiębiorca z korzystania z terminala płatniczego?

Terminal płatniczy to urządzenie, którego używanie przynosi wiele korzyści. Przyśpiesza i podnosi na wyższy poziom obsługę klientów. Dzięki płatnościom elektronicznym sprzedaż jest szybsza i wygodniejsza. Można również obsłużyć więcej klientów, bo terminal sprawia, że proces sprzedaży bardzo się skraca w porównaniu z tradycyjną sprzedażą gotówkową. Więc same plus – sprzedawca może obsłużyć więcej klientów i tym samym mieć większy zysk, a klienci są zadowoleni, bo procedura sprzedaży przebiega sprawnie, szybko i komfortowo.

Szybka i sprawna transakcja oczywiście zachęca klientów do kolejnych odwiedzin w danym sklepie, a także wystawienie pozytywnej opinii w internecie, co może sprawić, że inni konsumenci zechcą tam zrobić zakupy.

Z ciekawostek, warto zaznaczyć, że klienci korzystający z kart lub aplikacji mobilnych często wydają więcej niż ci płacący gotówką.

Terminal zwiększa bezpieczeństwo

Płatności bezgotówkowych oznaczają również większe bezpieczeństwo finansowe firmy. Bo zmniejsza ilość papierowych banknotów i metalowych monet w kasie sklepu/punku usługowego, a to zniechęca do potencjalnych kradzieży czy napadów.