Nieustannie rosnąca popularność transakcji bezgotówkowych sprawia, że coraz więcej sklepów oraz punktów usługowych decyduje się na zakup terminali. Jak zainstalować terminal płatniczy oraz jak go serwisować?
Terminal to niewielkie urządzenie, które obecnie można spotkać w wielu sklepach oraz punktach usługowych. Czytnik kart płatniczych jest pośrednikiem podczas dokonywania płatności bezgotówkowych. Pozwala on na dokonywanie płatności za pomocą karty płatniczej, kredytowej, elektronicznie oraz BLIK-iem.
Niestety, urządzenia te nie są niezawodne. Zarówno najtańszy terminal płatniczy, jak i nieco droższy model może ulec awarii. Bardzo ważne jest zatem rzetelne przeszkolenie pracowników z obsługi tego urządzenia, zakup właściwych materiałów eksploatacyjnych oraz regularny serwis.
Wybierając dostawcę terminala płatniczego większość przedsiębiorców, a zwłaszcza tych, którzy dostrzegają korzyści płynące z umożliwienia klientom regulowania rachunków kartą płatniczą czy smartfonem, zwraca uwagę tylko i wyłącznie na cenę, wysokość prowizji oraz dodatkowe opłaty. Tymczasem bardzo ważna jest kwestia serwisowania tego urządzenia.
Terminal dla firm nie należy do urządzeń mocno awaryjnych, ale czasem może się popsuć. Zdarza się, że usunięcie usterki jest związane z wysokimi kosztami. Co prawda wiele awarii operatorzy są w stanie naprawić zdalnie, ale zaopatrując się w terminal, warto zawsze wybrać takiego operatora do współpracy, który posiada doświadczonych serwisantów.
Regularny serwis jest niezbędny po to, aby wybrane przez przedsiębiorcę urządzenie działało niezawodnie przez cały okres eksploatacji. Samodzielne serwisowanie tego sprzętu nie jest dobrym pomysłem, natomiast regularny serwis przez doświadczonego fachowca pozwala nie tylko zauważyć ewentualne nieprawidłowości w jego działaniu, lecz także szybko usunąć ewentualne usterki. Zakres usług serwisowych jest bardzo duży. Obejmuje on:
Poszczególni właściciele punktów handlowo - usługowych, którzy zdecydują się na wybór terminala płatniczego od sprawdzonego operatora mogą także liczyć na kompleksowe wsparcie oraz pomoc w zakresie integracji terminala z już wykorzystywanymi w danej placówce urządzeniami fiskalnymi.
Awaria terminala płatniczego może mieć poważne odzwierciedlenie w spadku obrotów uzyskiwanych przez przedsiębiorcę, zatem możliwość szybkiego skorzystania z usług serwisowych ma kluczowe znaczenie. Obecnie wielu agentów rozliczeniowych zapewnia interwencję serwisową w terminie dwóch dni roboczych od otrzymania zgłoszenia. Korzystanie z takich usług jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla wszystkich przedsiębiorców.