Niewątpliwie e-commerce była w tym roku tą branżą, którą w najmniejszym stopniu dosięgnął kryzys, bowiem nawet w czasie tzw. lockdownu sprzedaż internetowa miała się bardzo dobrze. Dlatego można prognozować, że branżę e-commerce czeka także dobry czas w 2021 r.
Oczywiście wiele tu zależy również od sytuacji gospodarczej, wszak to popyt generuje podaż, a nie odwrotnie zwłaszcza w okresie kryzysu, kiedy wiele osób zastanawia się czy utrzyma zatrudnienie. W takim przypadku wszelkie zakupy są znacznie bardziej przemyślane. Jednak nic nie wskazuje na to, że przyszły rok będzie inny pod względem epidemicznym, dlatego większość sprzedaży przeniesie się do sieci. Już teraz wyraźnie widać, że tylko hybrydowe usługi bądź usługi online mogą w przyszłości dać pewność realizowania planów biznesowych, niezależnie od sytuacji, wszak branża e-commerce ściśle współpracuje z logistyczną i dla niej przyszłość również rysuje się w jasnych barwach.
Na pewno wszystkie firmy działające online muszą stawiać na rozbudowane systemy informatyczne gwarantujące duży stopień automatyzacji procesów sprzedażowych. Tylko dobre przygotowanie sprawia, że łańcuch od zamówienia po dostawę produktów do klienta może zostać maksymalnie skrócony w czasie.
Choć płatności bezgotówkowe i szybkie przelewy są najczęstszą formą finalizacji transakcji internetowych, to ciągle nie brakuje klientów, którzy preferują płatność przy odbiorze. Na pewno jest to wygodne, zwłaszcza gdy zamawia się wartościowe rzeczy i trzeba sprawdzić ich działanie. Możliwość automatycznego zwrotu towaru do kuriera i od firmy kurierskiej do firmy w razie niezgodności produktu z zamówieniem jest znacznie wygodniejsze niż odbiór paczki i późniejsza konieczność ponownej wysyłki towaru wybrakowanego czy uszkodzonego. Oczywiście konkurencja sprawia, że firmy z branży e-commerce dokładają wszelkich starań by zamówień zwrotnych było jak najmniej. Kiedy wszystko jest w porządku płatność przy odbiorze jest formalnością i tu istotne jest wyposażenie firmy kurierskiej w odpowiedni sprzęt. jednak coraz więcej osób przy odbiorze płaci kartą, a ten trend w związku z sytuacją pandemiczną na pewno będzie się rozszerzał w 2021 r., dlatego kurierzy koniecznie muszą być wyposażeni w terminale płatnicze.
Tu znakomicie sprawdzi się Fiskalny Terminal Płatniczy Pospay, połączenie kasy fiskalnej z drukarką fiskalną i terminalem płatniczym. Nieduży i poręczny Pospay jest wprost idealnym narzędziem fiskalnym dla kuriera.
Prowadząc sprzedaż online na szeroką skalę także trzeba zaopatrzyć się w kasę fiskalną. Już przekroczenie progu 20 tys. zł zobowiązuje do zaopatrzenia w kasę fiskalną, a taki próg w przypadku niektórych sprzętów, np. mebli czy sprzętu RTV bardzo łatwo przekroczyć. Inną sprawą jest fakt, że w przypadku RTV, czy wyrobów jubilerskich, a także wielu innych wyrobów wymienionych w ustawie o VAT konieczne jest rozliczanie sprzedaży na kasie fiskalnej.
Podpięcie systemu do drukarki fiskalnej gwarantuje możliwość wystawiania paragonów fiskalnych bezpośrednio z systemu. Małe przenośne kasy fiskalne to na pewno doskonały wybór dla branży online.
Przyszłość branży e-commerce rysuje się raczej pozytywnie. Dlatego warto, żeby firmy działające w tym sektorze zaopatrzyły się w odpowiednie urządzenia fiskalne.